Het noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu Het noorder eiland - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu

Het noorder eiland

Blijf op de hoogte en volg daniella

14 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

De laatste ochtend nog een mooie wandeling gemaakt in paihia. Door het bos langs de mangrove en naar een waterval. Ook vandaag is het super mooi weer. Dus totdat de bus gaat lekker relaxen en genieten.
Vanochtend voor de 2 de keer koffie gehaald bij het zelfde tentje. En als je vroeg bent kom je veel New Zealanders tegen en zeggen alle gedag. Ik vind dit geweldig. Later op de dag komen de toeristen tot leven en verdwijnt dat.

Rond zes waren we weer in Auckland. Eerst wat gegeten en toen heerlijk even gesport. Die massa hostels zijn toch iets minder voor mij.

De pick up vanuit Auckland liep wat gehaast. De chauffeur maverick was wat geïrriteerd maar toen we eenmaal op weg waren vond ik hem wel oké. Even gestopt bij waterval deze vond ik indrukwekkender dan de eerste. Bij raglan nog een korte
Stop even broodje gegeten op het strand en toen naar de lodge. Onderaan de voet van een vulkaan. Maar hier geen tijd voor want ik ben wezen surfen. Met een groepje en 2 jongens die les gaven. Het was weer zo cool om te doen. Daarna nog de sauna in geweest, gegeten met de groep voor diegene die het wilde. Het werd een gezellige avond. Nog naar uitkijk punt met op de terugweg de glow worms gezien. Heel bizar.
De volgende ochtend zijn we naar de cave geweest. Eerst in 1 gelopen en in de 2 de cave in een boot en toen gebeurde het sprookjes achtig tafereel. Duizenden glow worms. Magisch...we liepen wat achter op schema maar toch nog wat stops gemaakt. De Maori avonden zijn aangebroken. Eerst een wandeling bij hun waterval die voor hun belangrijk is, en welkom ceremonie gehad. Toen gegeten en een culturele show met een indrukwekkende haka.
De ochtend in Rotorua doorgebracht.
Ik wilde hier echt naar de stoombaden. Waar de aarde constant in beweging is, nieuwe openingen ontstaan Door de hitte en het zuur wat uit de grond komt waardoor de top laag weg valt. En de temperatuur kan verschillen van 40°C tot 140°C. De geur viel mij 100% mee. Wauw ongelofelijk. Heel bizar. Na de rondleiding konden we wat hout bewerking doen en daarna in een modderbad met de voeten.
In de middag naar een moderne Maori gemeenschap gegaan. Hij liet ons een rots schildering zien. Deze gemeenschap zorgt voor elkaar. Door het eten niet weg te gooien maar aan de minder bedeelde te geven(kinderen of ouderen) Stuk voor stuk waren het mooie mensen. Ik heb het zo waanzinnig gehad.
Vandaag taupo. Eerst een stop bij een Hot spa. Heerlijk warm. Daarna een korte lunch in taupo. de mc donalds had en vliegtuig staan waar je kon eten. Grappig.
Toen de echte Hot Pool,wat is dat relaxing, de rivier bracht koud water en de
Het stroompje het hete water. En het was soms echt heet. De rit naar het afgelegen station 'blue duck' het werd weer een gezellige avond.
2 dagen van de buitenwereld afgesloten geen telefoon bereik en Internet heb ik de laatste 5 dagen al niet meer gehad.
De vrije dag heerlijk doorgebracht met een wandeling naar een waterval en de was. Ja die moet ook gedaan worden. En weer een gezellige groepjes maaltijd voorbereid. Morgen vroeg op voor één van de top wandelingen. Tongario national park. En wandeling bij kraters en vulkaan. Het was bij de start behoorlijk winderig. We moesten ook een uur wachten voordat we mochten gaan. Het is een track van 21km normaal zou je er 6-7 uur over doen. Heerlijk gelopen en echt adembenemend. WAUW... in het hostel biertje eten en vroeg naar bed want ik ben op.

• 14 November 2015 - 09:04

Oma:

wat fijn weer iets van je te horen.
    Wat een lang verhaal,en wat geniet je weer.
    Het zijn weer hele belevenissen,goed dat je deze keer naar NZ gegaan bent,
    je bent echt weer op avontuur,en dat je met gezellige mensen bent maakt
    allemaal nog leuker.
    Een knuffel en tot het volgende verhaal

• 14 November 2015 - 09:53

Willy:

Hoi Daan wat een geweldige reis heb je tot nog toe. Het is een genot om alles te lezen. Xxx

• 14 November 2015 - 10:16

Frieda:

Geweldig om je reis zo een beetje mee te beleven! Ga door met genieten Daan :-)

• 14 November 2015 - 13:15

Carola :

Hee Daan..ik zat al uit te kijken naar een nieuw verslag. En wat voor een...Geweldig!!! Zo te lezen heb je het prima naar je zin!!

• 14 November 2015 - 13:36

Aty:

Hey Daan
    Wat een geweldige verhalen zeg .Jij maakt weer genoeg mee .Een prachtige ervaring rijker .
    Nog heel veel plezier maar dat gaat wel lukken daar ben ik niet bang voor .Gr Aty

• 14 November 2015 - 23:31

Linda:

Hoi Daan wat een mooie belevenissen al. Als je je verslag leest dan voel je dat je het erg naar je zin hebt en geniet. Helemaal goed blijven doen en ik kijk al uit naar je volgende verhaal. Mooie foto's ook. Top blijven genieten tot hoors gr. linda xxx

• 15 November 2015 - 04:14

Ineke:

Hoi Daan
    Zo leuk om jou verslagen te lezen ... en dat je volop geniet van deze vakantie
    nog heel veel plezier xxx

• 15 November 2015 - 11:15

Sylvia:

Nou Daan jij vermaakt je prima wat natuurlijk ook de bedoeling is. Mooi verslag heb je geschreven. Vrouw geniet maar lekker en tot je volgende verslag. Gr sylvia

• 17 November 2015 - 00:43

Ria:

Niet lachen. Weet eindelijk hoe de site werkt.

• 17 November 2015 - 00:47

Ria:

Ik d8 te weten hoe hij werkte. Heel verhaal geschreven en ik zie maar 1 regel terug

• 17 November 2015 - 12:33

Fianda:

Wauw !!!! Wat een geweldig, gave en mooie foto's. Je bent echt volop aan het genieten daar zie en lees ik. Leuke verslagen maak je. Enjoy and have fun.xx