Het begin van het zuider eiland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu Het begin van het zuider eiland - Reisverslag uit Wanaka, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu

Het begin van het zuider eiland

Blijf op de hoogte en volg daniella

20 November 2015 | Nieuw Zeeland, Wanaka

De oversteek naar het zuider eiland, rond 7 uur inchecken en rond 12 uur aangekomen in picton. Een deel van de groepsindeling gaat veranderen, nieuwe mensen komen erbij. Het eerste deel van het eiland is wijn gebied nog korte stop gemaakt en even rugby gespeeld. Het was verder een lange rit met nog een boodschappen stop omdat abel Tasman NP op de agenda staat voor 2 nachten. Gelukkig nog een toer kunnen regelen voordat we de groep maaltijd gingen voorbereiden. Het grappige is dat ze me vragen wat ze moeten doen en dat ik automatisch indeel en zeg wat te doen. Lekker gegeten en weer gezellige avond.

Ik werd vandaag om 8.15 uur opgehaald. Eerst een briefing toen met de aqua taxi naar het afzet punt gebracht toen alles in gereedheid gebracht om te kayaken. We waren in een beschermd natuurgebied, eerst om een eiland het met zeeleeuwen. Als je wist wat je moet zoeken zaten ze echt overal. Slapend, spelend, wassend
Zelfs nog een blauwe pinguïn gezien, veel vogels, albatros . De lunch was op een afgelegen strandje. We kwamen door het tij gelukkig ook nog in wat lagoons. Rond 15.45 uur waren we bij het punt waar de aqua taxi de groep zou halen maar mede het mooie weer had ik besloten om die laatste 12,5km terug te lopen en ben zo blij dat ik het nu van twee kanten gezien heb. En een groot deel.

Vandaag weer een nieuwe dag, zou eigenlijk microflight doen maar er stond te harde wind, helaas. deze dag is voornamelijk om te rijden naar Westport. Tijdens de lunch stops probeer ik steeds als ik een pie neem en andere variant. Echt lekkere verslaving.

Vanuit Westport naar de pancake rocks geweest en daar werd ik opgehaald om een ketting te maken van runderbot. Een hele ervaring. De plek waar we terecht kwamen was echt afgelegen en in elkaar geknutseld maar de vrouw die het deed wist wel wat ze deed. Echt ongelofelijk
Wat een werk gaat erin zitten. Eerst je design op het bot tekenen dan doet ze wat boor en grof snij werk. Daarna ga je zelf met een schuur machine aan de slag totdat je je vorm hebt. Dan een fijne machine om de randen wat ronder de maken en met de hand lang schuren totdat het perfect is. Dan nog een paar kleine handelingen en dan polijst ze het voor je een koord erdoor en je ketting is klaar. Om hem weg te geven moet je hem zelf een paar weken dragen zodat je een stukje van jezelf(ziel/kracht/spirit ) meegeeft.
Toen we in de middag een stop maakten bij een rivier met helikopter was ik niet van plan om daar iets mee te doen. Want ik zou de dag erna de Franz josef glacer op gaan met een helikopter. Maar ik keek naar de bergen en zag een blauwe zonnige lucht en besloot je leeft maar één keer waarom niet. Wauw wat een rit was dat. Een ervaring onbeschrijfelijk. En wat bleek de volgende dag, het weer sloeg om
Regen en zware bewolking dus geen glacer bezoek. Geen uitzicht dus het kayakken was ook niet echt bijzonder maar kon niet meer annuleren. Nog wel naar kiwi world geweest en weet nu meer over het symbool van NZ en ze ook gezien want in het wild zal het niet gebeuren met deze schuwe nachtdieren.

De ochtend van vertrek van de glacer regende het nog steeds maar toen we eenmaal meer inland reden brak de bewolking open en kwam de zon. Vandaag stond in het teken van mooie uitzichten één van de mooiste scenic routes. Bij Lake waneka afgesloten met een drankje en nogmaals super uitzicht. Morgen naar Queenstown voor 5 nachten. Even wat rust in het reizen

• 20 November 2015 - 11:25

Josefien:

Lieve Daan wat maak je weer ongelofelijk mooie dingen mee!! Ik heb net alles zitten lezen....geweldig! Genieten Daniella van elk moment....weer mooie herinneringen opslaan! Ik blijf je volgen

• 20 November 2015 - 20:54

Oma:

Wat een leuk verslag van je belevenissen weer.
    Volgens mij heb je het helemaal naar je zin,je bent echt op avontuur.
    De groep die vraagt hoe ze het eten moeten bereiden ,en je
    neemt meteen de leiding ze
    vertrouwen er op als jij het zegt zal het wel goed zijn.
    Een knuffel lief groeten van je moeder en tot het volgende verslag.

• 20 November 2015 - 21:34

Carola :

Klinkt weer helemaal geweldig!!!!

• 20 November 2015 - 22:06

Aty:

Hey Daan
    Wat heb je weer een hoop meegemaakt geweldig..Het zijn hele belevenissen .geniet nu maar even van deze 5 dagen .even tot rust komen .Gr

• 21 November 2015 - 13:00

Astrid:

Hoi chef-kok wat een leuk verhaal . Heb er weer van genoten, en dank je voor de mooie foto's.

groetjes Astrid

• 21 November 2015 - 21:44

Sylvia:

Hey Daan jou reis is een groot avontuur geniet van je 5 dgn en een beetje uitrusten en ik kijk uit naar je volgende verslag gr sylvia

• 22 November 2015 - 11:23

Ria:

Wauw meid, wat een heerlijke belevenissen.
    Zulke mooie dingen die je meemaakt.
    Heerlijke cultuur aan het snuiven.
    Ketting is mooi geworden. Maar vind de betekenissen die ze daar aan geven ook altijd
    zo mooi en bijzonder.
    Blijf volop genieten. Wat een heerlijk avontuur voor je.
    ENJOY LIVE !!

Groetjes Ria

• 22 November 2015 - 20:33

Karin:

Wow Daan.....wat fantastisch!!!!!
    Zo in de prachtige natuur!! Super!! Ben bang dat je daar wel wilt blijven ;)
    Het leidinggeven zit toch in je. Ik vertrouw jou ook altijd en volg blindelings op de fiets.
    Straks op de skietjes.
    Geniet van alles lieve Daan