Queenstown en het zuiden - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu Queenstown en het zuiden - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu

Queenstown en het zuiden

Blijf op de hoogte en volg daniella

28 November 2015 | Nieuw Zeeland, Queenstown

De 5 dagen in Queenstown zijn geweldig. Zaterdag avond nog gezellig met de groep gegeten voordat het opsplitst. Zondag ochtend begonnen met de canyon swing.dat is 109 hoog met 60 meter vrije val en een swing van 200 meter. Waarom had ik mezelf opgegeven, ik was op van de zenuwen. Gelukkig had bijna iedereen het. In het harnas gehesen en doorgeven welke sprong het gaat worden. Op het moment van dat je je gereed maakt gaat er zoveel door je heen. Één keer diep ademhalen, oké ik ben er klaar voor. Het was winderig maar niet zo erg dat ze het annuleren. Oké de 2 de sprong. Het gevoel was lang zo erg niet zolang ik zelf niet hoef te sprongen. De rest van de dag was ik gesloopt van de adrenaline.
De ochtend begonnen met sporten in de gym. Heerlijk om dat weer te doen. De middag heb ik in kiwi land doorgebracht. Leuk leerzaam en daarmee lever je een bijdrage aan het behoud van de kiwi. De jonge kiwi heeft in het wild 5% kans te overleven door alle geïmporteerde roofdieren en door de hulp van de mens, die ze het eerste jaar of jaren opvangen zodat ze zijn opgewassen tegen deze roofdieren is hun overleving kans gestegen naar 70%.
De dag lekker rustig begonnen en toen een full suspension bike gehuurd en met de gondel omhoog en naar beneden crossen. Dit was een nieuwe leuke ervaring van het fietsen. Na 4uur was ik volledig afgemat. Zou zo een nieuwe hobby kunnen zijn. Daarna lekker geluncht en gerelaxt. De avond weer de gondel omhoog gepakt nu voor star gazing. We hadden een bijna volle maan wat het iets minder maakte de sterren in volledige duisternis te kunnen zien. Ik vond het leuk om te doen om eens wat meer te horen over onze sterren.
Vandaag de grote dag. De nieuwe tattoo word gezet. Ik had voor mezelf besloten dat als ik een geweldige tijd hier heb, ik het zou afsluiten met een aanwinst. En oh wat heb ik het naar me zin gehad, zoveel nieuwe ervaringen en momenten in een Adembenemende land. Ik ben er erg blij en trots mee.
Wat in Queenstown opvalt is dat hier meer Aziaten zijn in verhouding met de rest van Nieuw Zeeland.
Ik heb mezelf 2 nachten met upgrade getrakteerd. Even een normaal bed ipv stapelbed (4 persoon ipv 6 of 8 persoons kamer), een bad, tv, koffie kunnen zetten. Heerlijk even kunnen ontspannen.
Klaar voor de rit naar milford sound. En we hadden mazzel met het weer. Het uitzicht was gaaf. Niet voor te stellen, zo groot. De zuider alpen. Je rijd Door een tunnel en komt in een ander land uit. De boot tocht was met veel wind,in mijn beleving veel te kort. De overnachting was in Gunn's camp, heel afgelegen, in hutjes. Hier hebben we weer een groups meal gedaan. Dat maakt het in de groep gezelliger daarna nog wat spelletjes gespeeld. Om 22.00 ging de generator uit dus geen stroom meer. In de avond is het gaan regenen en storme kwam op komst.
Dat hebben we geweten. Het hutje schudde soms een je voelde de wind soms langs komen. De volgende ochtend voor vertrek kregen we te horen dat er vertraging was ivm omgevallen bomen. Het duurde 3.5 uur voordat de weg werd vrij gegeven. Vandaag door de vertraging in 1x door gereden naar invercargill,waar ik nog met 2 een wandeling heb gemaakt. Heerlijk na zo'n dag in de bus. Om het af te sluiten hebben we bij de Thai gegeten. De volgende ochtend begin redelijk met het weer dus korte wandeling gemaakt. Daarna naar het zuidelijkste punt van NZ geweest. Ondanks de regen toch genoten van de uitzichten. Terug in Queenstown voor een nacht.

  • 28 November 2015 - 13:34

    Aty:

    Geweldig allemaal wat heb jij een hoop gezien zeg.En ook veel gedaan allemaal spannende dingen heel gaaf hoor.Ik heb je tatoe gezien heel mooi hoor .geniet nog maar even veel plezier daar gr Aty

  • 28 November 2015 - 15:40

    Oma:

    Wat heb je weer een hoop spannende dingen gedaan,
    ik vind het geweldig dat je zo geniet,en dat je zo een geweldige tijd hebt
    in NZ zo te lezen is dit een heel mooi land.En als aandenken een nieuwe tatoe er bij .Liefs Oma

  • 29 November 2015 - 16:52

    Ria:

    wauw. super belevenissen. Mooie herinneringen straks van een schitterend continent waar wij heerlijk van mee kunnen genieten.
    Geniet van zoveel moois !
    Liefs, Ria

  • 30 November 2015 - 14:59

    Bep Luijer:

    hoi Daan wat super allemaal als ik na je mooie foto kijk wat is het toch mooi .
    geniet er maar van liefs Bep

  • 30 November 2015 - 21:10

    Karin:

    Wat gaaf al die ondernemingen en...best heel spannend!!
    Vindt het fijn voor je, dat je zo geniet. is zoveel waard!!
    Gelukkig mag je nog even doorgaan met genieten...
    Liefs Karin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

daniella

Klaar voor een nieuw avontuur. New Zealand.

Actief sinds 29 Okt. 2015
Verslag gelezen: 265
Totaal aantal bezoekers 4508

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 11 December 2015

New Zealand

Landen bezocht: