Weer terug naar het winderige wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu Weer terug naar het winderige wellington - Reisverslag uit Wellington, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu

Weer terug naar het winderige wellington

Blijf op de hoogte en volg daniella

03 December 2015 | Nieuw Zeeland, Wellington

Vertrek vanuit Queenstown met zonnig weer wat de hele dag zo bleef. Vandaag gaat de tocht naar Mount Cook. Een hele mooie tocht met de bergen om ons heen. Het grote gletsjer meer was adembenemend blauw. Daar nog even rond gehangen voordat we incheckten bij het hostel. Wauw wat een plek om te overnachten. Toen nog een wandeling gemaakt langs de mooiste bergen en uitzichten. Het is bijna onvoorstelbaar Hoe indrukwekkend dit landschap is. Je loopt in korte broek en shirt en bent omringd door de bergen met sneeuw en gletsjers. Na de 3 uur durende wandeling gekookt en gegeten. Daarna zou ik Stargazing doen maar er is iets mis gegaan met de boeking, helaas. Dan zelf maar naar buiten om naar de sterren te kijken.
De volgende dag naar peel forest, weer een afgelegen plek (daar ben ik toch wel erg blij mee dat stray echt de unieke plekjes laat zien). Hier heb ik ervoor
Gekozen om te gaan paardrijden. 1,5 uur in en om de rivier en herten boerderij.
Hier in nieuw Zeeland hebben ze veel schapen/ koeien/ herten boerderijen. Hoewel er van nature geen gras groeit in NZ, dat is geïmporteerd. Het ene deel van het land heeft met meer dan genoeg water te maken en net achter de bergen aan de Oostkant moeten ze hun best doen om het te laten groeien (hele bewatering installatie kom je tegen).
Na het paardrijden weer een groepsmaaltijd gedaan, het werd een gezellige avond.
De volgende dag met iets teveel koffie begonnen, wat mijn blaas niet meer gewend was waardoor ik de bus moest laten stoppen voor sanitaire stop, oké dat doe ik dus ook niet meer. Ik drink bijna geen cola en koffie meer, slaap denk ik beter. Ben wel wat aangekomen maar dat wist ik van te voren dus kan het dan ook wel iets los laten. Ik mis mijn sporten en fietsen
De rit naar Kaikoura was met een korte stop in Christchurch vliegveld (de stad is nog steeds bezig om te herstellen na de aardbeving, waardoor we het dan ook niet bezoeken dat zou je zelf moeten doen) Kaikoura is de plek om walvissen te spotten of je kon met dolfijnen zwemmen voor mij uitgesloten vanwege nieuwe tattoo. Het walvis spotten was gaaf. In een catamaran met sterke motoren scheurde we over de zee. We hoefde niet ver want vlak voor de kust was een canyon maar dan onder water, wat diep genoeg was voor de potvis. Verder nog dolfijnen gezien en zeehond die op de boot af kwam. In de avond lekker verse vis gegeten. De overtocht naar wellington nog met de groep gedaan en dan laat ik het schema los en heb ik 7 dagen om te doen wat ik wil om terug te keren naar Auckland. En extra dag in wellington gebleven en busrit naar Napier geregeld, in de stad rond gelopen en nog naar het museum 'te papa' gegaan. Een interactief
Museum met allerlei onderwerpen. Wauw wat kan het hier waaien. Het weer in nieuw Zeeland heeft me verrast. Veel variatie, veel bewolking wat soms grauw een dreigend oogt, als de zon er is moet je oppassen voor verbranden, wind en echt harde wind. Maar ondanks alles heb ik wel in korte broek kunnen lopen.

  • 03 December 2015 - 21:54

    Floor:

    Mooie verhalen Daantje!! Geniet nog maar ff!

  • 04 December 2015 - 00:46

    Carola :

    WAUW Daan het klinkt allemaal geweldig!! Lekker wezen paardrijden ..stiekem klein beetje jaloers hihi. Geniet van je laatste week en tot gauw!! Xx

  • 04 December 2015 - 05:36

    Aty:

    Hey Daan
    Wat een geweldige ervaringen weer .Je hebt wel heel veel gezien en meegemaakt zeg .Dat moet toch wel heel gaaf zijn .Al die indrukken super hoor .Veel plezier nog gr Aty

  • 05 December 2015 - 14:06

    Ria:

    Super. wat gaaf. ik had al gehoord dat het land mooi was, maar dat is het ook.
    Dank dat ik mee kan liften op jou ervaringen die geweldig zijn.
    Mooie foto's.
    Geniet er van en die kilootjes..... haha daar deal je hier maar weer mee.
    De maaltijden zullen best heerlijk zijn en omdat je tijdelijk niet sport.... nou ja, wat heet, je bent behoorlijk bezig, maar idd niet zoals je gewend was natuurlijk.

    ENJOY ! groetjes Ria

  • 05 December 2015 - 14:06

    Ria:

    Super. wat gaaf. ik had al gehoord dat het land mooi was, maar dat is het ook.
    Dank dat ik mee kan liften op jou ervaringen die geweldig zijn.
    Mooie foto's.
    Geniet er van en die kilootjes..... haha daar deal je hier maar weer mee.
    De maaltijden zullen best heerlijk zijn en omdat je tijdelijk niet sport.... nou ja, wat heet, je bent behoorlijk bezig, maar idd niet zoals je gewend was natuurlijk.

    ENJOY ! groetjes Ria

  • 05 December 2015 - 18:57

    Oma:

    Je hebt weer het een en ander gedaan ik wist niet dat je kon paardrijden
    Dat je wat aangekomen ben komt waarschijnlijk ook doordat je gezellig met een
    groep mensen eet en misschien ook een biertje meer hebt gedronken .
    Maar over een week kan je weer sporten en fietsen en ik je weer een echte
    knuffel geven
    Geniet deze week nog maar.
    Liefs Oma

  • 09 December 2015 - 22:08

    Karin:

    Wat heerlijk zoals jij je vermaakt hebt!!!
    Prachtige reis is het geworden. Nog een paar dagen genieten!!!
    Leuk...paardrijden ...is weer wat anders dan je stalen ros..
    Tot vrijdag!! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

daniella

Klaar voor een nieuw avontuur. New Zealand.

Actief sinds 29 Okt. 2015
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 4513

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 11 December 2015

New Zealand

Landen bezocht: