De laatste week - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu De laatste week - Reisverslag uit Taupo, Nieuw Zeeland van daniella - WaarBenJij.nu

De laatste week

Blijf op de hoogte en volg daniella

09 December 2015 | Nieuw Zeeland, Taupo

In de ochtend de intercity bus naar Napier genomen. Een dubbeldekker 1 ste klas zit beneden en de rest boven. De bus was rustig dus genoeg ruimte om lekker te zien. De rit duurde ruim 5 uurtjes met 2 stops. In Napier zonder reservering aangekomen. Het kostte me ook hier best wat moeite om wat te vinden. Dit had ik zo niet verwacht. Uiteindelijk bij een geweldig hostel uitgekomen. Aardige vrouw en omdat ik de eerste op de kamer was kon ik een 2 persoons bed kiezen. Ow wat is dat fijn. Meteen de verdere busrit geregeld naar taupo en een fiets. Meteen gaan fietsen en Hihi ik belandde in een bui. En op het uiterste punt reed ik in een dikke doorn die ik afgebroken had ipv eruit halen wat betekende dat ik meteen een platte band had. Nu kon ik nog doorrijden terwijl ie langzaam leeg liep. Maar bij het vliegveld over hobbels wat ervoor zorgde dat de band meteen plat was. De laatste 6km gelopen. Zonder problemen geholpen bij verhuur. De volgende dag
was het mooi weer dus een heerlijke lange tocht gemaakt. Bij een winery geluncht. In de middag kwam de wind opsteken wat het lastiger maakte. Zondag kwam gerda (vriendin van bep en nol) mee ophalen. De dag samen doorgebracht eerst naar farmer market geweest. Het was een lieve gezellige vrouw die verbazingwekkend goed Nederlands spreekt. Haar dochter en zwager nog gezien en koffie gedronken.
Maandag vertrokken naar taupo,ik wil hier nog fietsen. Ik kon mijn grote backpack kwijt bij het nieuwe hostel. Hier een privé kamer voor een mooie prijs geregeld. Busrit voor donderdag meteen geregeld. Maar verder wilde het niet lukken om vervoer te vinden om the great lake trail te kunnen fietsen. Ik heb een one way shuttle rit nodig. Door mezelf toe te spreken dat soms dingen niet altijd gaan zoals ik wil en het los moet laten. Meer rust en geduld waardoor het in de middag wel lukte om iets te regelen. Ik ga dan
Een deel doen, niet te vroeg beginnen. ik kan nu uitslapen en daar even gebruik van maken. Rond 11 uur kreeg ik mijn rit was erg gezellig. En dan sta je daar in de middle of nowhere. Op de fiets springen en beginnen met trappen. Dit was echt single track met weinig ruimte voor doen dus gefocust blijven fietsen. Ik moet eerlijk toegeven dat het best zwaar was op sommige stukken. En al met al toch 5 uurtjes onderweg geweest. Terug in taupo heerlijk gedoucht en mezelf op een koud biertje getrakteerd. Moe en voldaan genieten van deze ervaring. Mijn laatste vrije dag hier in nieuw Zeeland. Rustig begonnen, de was gedaan, en toen nog één keer naar de hot pools (een natuurlijke bron met heet water wat samen komt in de koude rivier) gegaan. Ow wat een zaligheid. Terugkijkend op deze vakantie waarin ik van alles en nog wat beleeft heb. Heb ik vooral genoten. En voor mijn gevoel nog lang niet toe om hier weg te gaan. Maar aan als komt en end.

  • 10 December 2015 - 00:26

    Aty:

    Hoi Daan .weer een geweldig verhaal maar er komt nu toch een eind aan .Je hebt een hoop beleefd dat is niet mis .weer een hele ervaring rijker .super leuk om je te volgen. Als ik niets meer lees wens ik je een goede vlucht toe .gr Aty

  • 10 December 2015 - 11:52

    Josefien:

    Hoi Daniella, wat is deze tijd weer snel voorbij gegaan! Wat een mooie dingen gelezen, bijzondere gebeurtenissen, memories voor je leven!! Heb een goede reis terug meis!! Lieve groet, Josefien x

  • 10 December 2015 - 13:51

    Fianda:

    Wat vliegt de tijd voorbij als je het leuk hebt he. Deze geweldige ervaringen en belevenissen neem je toch maar weer mooi mee. In the pocket!!! Vast een goeie terugreis en tot snel. xx Fianda

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

daniella

Klaar voor een nieuw avontuur. New Zealand.

Actief sinds 29 Okt. 2015
Verslag gelezen: 753
Totaal aantal bezoekers 4507

Voorgaande reizen:

01 November 2015 - 11 December 2015

New Zealand

Landen bezocht: